söndag 12 juni 2011

Nyss hemkomna från den första långturen med Jaguaren




Det blev totalt 206 mil denna helg. Det är lika långt som att åka från Skanör och så långt upp man kan komma i Sverige. USA är enormt stort. Och vi är inte ens trötta. Jag brukar inte tycka det är speciellt kul att åka bil, men det är verkligen en fröjd att åka runt i den med taket nere.



Vi började i torsdags eftermiddag med att åka upp till Eureka i norra Kalifornien för att övernatta.


På fredagen fortsatte vi genom Redwood national park och de helt enorma träden.

Sedan åkte vi längs med kusten i Oregon och vidare till Eugene för att hälsa på Paulina. Vi testade även på att åka tre i bilen. Den är verkligen inte gjord för att man ska sitta i baksäten, men jag testade och man kan sitta ihopträngd där max 1 timme. Vi åkte bl.a. till en outlet och shoppade. Oregon har till skillnad mot Kalifornien ingen skatt på saker man köper. Jag passade på att köpa en Kitchenaid matberedare. En sådan har jag velat ha väldigt länge men de kostar 5000 kr i Sverige. Vi köpte den för $200 (1300 kr).


Sen idag söndag åkte vi raka vägen hem. Förbi Shasta mountain.

3 kommentarer:

  1. Jävlar i min lilla låda vilket träd!
    Snygg matberedare. Tung dock, hur ska den md hem till Svealandet?

    SvaraRadera
  2. Det finns träd som är så stora så man har borrat ett hål igenom det (tragiskt men sant) så man kan åka med bil igenom trädet.

    Jag hoppas att vi kan packa bilen full med prylar eftersom vi ska skeppa hem den sen. Annars blir det svårt:)

    SvaraRadera
  3. Oj vilken resa! Ska bli spännande att höra mer och se mera bilder.

    SvaraRadera